понеділок, 25 грудня 2017 р.

 Семінар практичних психологів ДНЗ

             Відносини з іншими людьми зароджуються і найбільш інтенсивно розвиваються в дошкільному віці. Перший досвід таких відносин стає тим фундаментом, на якому будується подальший розвиток особистості. Від того, як складуться стосунки дитини у першому в його житті колективі - групі дитячого садка - багато в чому залежить подальший шлях її особистісного і соціального розвитку, а значить і подальша доля. Дошкільнята постійно знаходяться в спілкуванні один з одним. Маленький дошкільник вчиться спілкуватися та жити в навколишньому світі. Але досить часто зустрічаються діти з нестійкими та негативними
навичками поведінки та спілкування, тобто агресивні, сором’язливі, замкненні та тривожні діти.
Особливу важливість ця проблема набуває в даний час, коли комунікативний розвиток  дітей викликає серйозну тривогу. Нажаль, на сьогоднішній день, доводиться констатувати той факт, що з кожним роком дітей з труднощами спілкування стає все більше. То чому ж діти не можуть виразити свою думку, грамотно побудувати речення, не вимовляють правильно звуки, слова, речення? Чому не вміють організувати спільну гру, поступитися, поділитися, попросити допомоги, або запропонувати самому допомогти?  Це обумовлено надмірною "інтелектуалізацією" виховання, "технологізацією" нашого життя. Ні для кого не секрет, що кращий друг для сучасної дитини - це телевізор або комп'ютер, а улюблене заняття - перегляд мультиків чи комп'ютерні ігри. Діти стали менше спілкуватися не тільки з дорослими, але й один з одним. Дитина, яка мало спілкується з однолітками і не приймається ними через невміння організувати спілкування, бути цікавим оточуючим, відчуває себе ображеною і відкинутою, що може призвести до емоційного неблагополуччя: зниження самооцінки, зростанням боязкості в контактах, замкнутості, формуванню тривожності, або навпаки , до надмірної агресивності поведінки. На мій погляд , в першу чергу потрібно сформувати у дитини правильне уявлення про міжособистісні відносини, навчити її спілкуватися і контактувати з оточуючими.
Встановлення  наявності й причин труднощів у спілкуванні дітей та їх корекція -  першочергове завдання практичного психолога ДНЗ.
           Саме тому для   районного семінару-практикуму для практичних психологів ДНЗ який відбувся 15 грудня 2017 року на базі Ладигівського НВК  я обрала тему «Організація психологічного супроводу при роботі з дітьми, які потребують корекції у спілкуванні». Метою  семінару було ознайомити практичних психологів ДНЗ з особливостями організації психологічного супроводу при роботі з дітьми, які потребують корекції спілкування.

1 коментар:

  1. Дякую за семінар-практикум. Такі зустрічі допомагають здобувати новий досвід, знайомитись із досвідом інших , обмінюватись своїми надбаннями. Колеги залишали стіни навчального закладу з прекрасним настроєм, з новими знаннями та з запаленим вогником ідей. Учасники семінару щиро вдячні і дирекції,і вчителям, і вихователям,і Вам, Ірино Петрівно, за чудовий семінар. Бажаю Вам успіхів та наснаги. З повагою, Наталя Романівна

    ВідповістиВидалити